tisdag 17 maj 2011

Ooku (大奥)

Idag kollade jag på en av Ninomiya Kazunaris senaste film "Ooku"
Filmen tar oss tillbaka till Edo-perioden* och en tid när en mystisk sjukdom har drabbat landet. En sjukdom som endast drabbar män och med en dödlighet på 80 %. Rollerna är ombytta och det är kvinnorna som styr Japan.
Den viktigaste platsen i den här världen är det inre palatset av den kvinnliga "Shogun". Ett harem med 3000 män där ingen kvinna är tillåten inträde. Men en ensam Samurai kommer att ändra ödet för den värld de är vana vid.
Filmen är baserad på en manga med samma namn skriven av Yoshinaga Fumi
* Edoperioden var en period i Japans historia mellan åren 1603 och 1868 


Manga:
Roller:

Ninomiya Kazunari i Huvudrollen som Mizuno Yuunoshin

Shibasaki Kou som Tokugawa Yoshimune
Roller från vänster till höger:
Ookura Tadayosh som Tsuruoka
Abe Sadao som Sugishita
Horikita Maki som O-nobu
Ninomiya Kazunari som Mizuno Yuunoshin
Shibasaki Kou som Tokugawa Yoshimune
Sasaki Kuranosuke som Fujinami
Tamaki Hiroshi som Matsushima
Wakui Emi som Kanou Hisamichi
Nakamura Aoi som Kakizoe

En annorlunda film där man får se en ny skådespelar sida av Ninomiya-san! Rekomenderas! 

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett svenskt Arashi-fan..! Det finns alltför få för de där underbara fem..
    Det är roligt att kolla igenom din blogg, känns ovant att läsa om Arashi på svenska.. ^.^ Ganbatte..

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara säga tack! Jag uppskattar ALLA som läser och kommenterar! Det händer tyvärr inte så ofta ^^ haha tro mig, det känns EXTREMT ovant för mig också att skriva om dem på Svenska ^^ Jag upptäcker ibland att jag börjar och skriva på Engelska *fail* xD

    Än en gång! Tack för att du läser! *får styrka att fortsätta* Jag har uppfyllt en del av den mening med varför jag startade en blogg =P Att hitta mer Svenska Arashi fans! =D

    SvaraRadera