fredag 16 mars 2012

Min vecka!

Denna vecka har varit fullpackad och den är inte slut än!

I måndags började jag min 3 dagar långa introduktion på haga hemtjänst, jag fick börja med det minsta området eftersom jag inte känner till karlstad så bra än, så ca halv 8 satt jag på en cykel för första gången på år! Det va väldigt ovant i början, men det gick mycket bättre än jag trodde (översättning; min röv gjorde inte alls lika ont som jag trodde den skulle göra dagen efter).
 
 
Torsdag hade jag en diabeterutbildning så jag ska kunna gå till sköterskan och visa upp att jag kan få insulin delegering. Och så fick jag reda på att jag ska jobba redan i morgon och i övermorgon (lör + sön) Så här var det snabba ryck! Men lika bra det innna man glömmer allt.
 
 
Så idag har jag varit jäääätte närvös inför helgen, så jag gick in på google maps (som har varit en lifesaver sen jag flyttade till Karlstad) och insåg att jag hittar till de ställen jag varit till under introduktionen, peppar peppar ta i trä *knackar sig själv i huvudet*

Idag har också varit en stor dag för alla Arashi fans! De fick nämligen Tokyo Tower att tändas med deras egna färger. Något som har gått under beskrivningen att Tokyo Tower blivit "Arashified''

 

För er som inte vet så har alla i Arashi sin egen färg. Leader är blå, Sakurai är röd. Aiba-chan är grön, Nino är gul och Matsujun är lila. Det är också detta jag syftar till varje gång jag nämner en 5 färgad regnbåge.

Nu ska jag snart krypa i sängen så att jag orkar upp i morgon, men jag är så pigg än så det är ingen idé just nu... Så jag ska krypa upp i soffhörnet en stund till och dricka upp min kopp med te
Så Natti Natti, Good Night och Oyasuminasai allesammans!

Ps.
Veckan PV här till höger är också uppdaterad och denna vecka är det ingen mindre än Angela Aki's "Tegami (Haikei Jūgo no Kimi e)" *som typ betyder "Letter (Greetings to a 15 Year Old)"* Angela Aki är min favorit sångerska i Japan och den här låten är super fin!
Vill ni hitta den engelska översättningen till låten så kan ni bara fråga mig eller söka själva på google
Ds.

4 kommentarer:

  1. Fina Tokyo Tower i Arashi färger :) vackert! din blogg är den första jag sätt denna bild på:) fast jag så arashis video då dom presenterade denna tokyo tower i liten skala i tvn. då Nino ville lysa upp Aibas föräldrars hus med samma färger. hihi nino är så rolig :) såg den på tokyo hive. du kanske har sett den? http://www.tokyohive.com/2012/03/tokyo-tower-to-be-lit-up-in-arashis-colors/
    Får jag låna din bild till min blogg? Nu ska jag lyssna på Angela Aki´s Tegami :)

    SvaraRadera
  2. Underbara färger på ett härligt landmärke! Jag hörde att det var otroligt mycket folk ute som tog bilder på tornet. >.<
    Har du röstat på mannequin 5 förresten? ^_^

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentaren Keshigomiu =) Ja det är det verkligen =) Kände mig riktigt stolt att vara en Arashi fan! Haha ja de kan jag förstå! Min dashboard på tumblr översvämmades med bilder på Tokyo Tower xD Ja, jag hittade en översättning på sidan där man kunde rösta så ja gjorde faktiskt det ;) Jag gillade nästan alla (hade en aning svårt för nr 4 ^_^' ) men jag bestämde mig för att rösta på nr 5 =) Du då? har du röstat? På vem i så fall?

    SvaraRadera
  4. Jajamen, jag har röstat, och tvingade också mina kompisar och bror till att rösta.

    Visst var alla förvånansvärt bra den här gången? det var roligt att alla använde så pass mycket färg och vågade utmana (förutom 1:an då..lol).

    Det fick tillslut bli 3:an för mig, efter att ha nojjat ett tag. Jag har lyckats vara bortrest de tidigare tillfällen man skulle rösta så det var min första röstning, och jag trodde inte det skulle vara ett sånt svårt beslut! XD..
    Jag tror jag är lite för beroende av Arashi, om det nu går.. >.<

    SvaraRadera