lördag 9 april 2011

Smile!

Hallåj där! Det ve längesenad sist nee~! Jag har varit bortrest i 2 veckor så jag har inte haft möjlighet att uppdatera, MEN jag klara teoriprovet! *yaaay* Detta firas med att titta om en av mina älskade serier. Idag blev det "Smile" med Matsumoto Jun i huvudrollen!

Här kommer det lite kort vad serien handlar om!

Hayakawa Vito (Matsumoto Jun) har varit utsatt för förakt och fördommar i hela sitt liv. Trots att han är född i Japan, är Vito halv fillipinsk så de flesta människor som möter honom drar den slutsatsen att han är en farlig utlänning. Tidigare i sitt liv hittade Vito en slags acceptans i ett gäng, men det ledde till mycket trubbel och sedan dess har han med hela sin kraft arbetat hårt för att få tillbaka sitt liv på rätt spår.

Oavsett att oddsen är emot honom fortsätter Vito kämpa för att uppfylla sin dröm; att öppna en mulltinationell resturang där det serveras mat från hela världen. Så han möter varje dag med ett leende på läpparna och med tanken på en nystart i sitt sinne.

En dag möter Vito en flicka med ett lika vackert leende på sina läppar. Flickan heter Mishima Hana (Aragaki Yui) och pga en traumatisk händelse har hon tappat förmågan att tala. De två växer närmare varandra genom många svåra situationer men just som framtiden börjar se ljusare ut, hinner Vito's förflutna ikapp honom, ett förflut vid namn Hayashi Seiji (Oguri Shun). Tillsammans med Ito Kazuma (Nakai Kiichi), en smart advokat som också  springer från sitt tidigare liv, försöker de sätta mörka tider bakom sig och på något sätt återfå sina leenden.

"This is the story about love and justice and of a man who lived his life heroically"

Bilder och roller:

Smile

Matsumoto Jun som Hayakawa Vito


Aragaki Yui som Mishima Hana

Nakai Kiichi som Ito Kazuma

Oguri Shun som Hayashi Seiji




Jag ÄLSKAR den här serien! Matsujun gör ett sjujäkla jobb! Underbart skådespeleri! Å jag älskar Oguri Shun, men han ä bra psykad här ^_^ Han spelar en riktig "Bad ass" men han gör det VÄLDIGT bra! *shudders* Han ä inte jämt liiite "creepy"!

Samspelet mellan Matsujun och Yui är väldigt bra! Man får hmm.. "liite" *kyaaa* känslor när man tittar på denna serien! Jag rekomenderar den STARKT!!


1 kommentar:

  1. Äntligen är du tillbaka. Så roligt att du klarade teoriprovet! Åh jag har bara sett lite av Smile tror jag måste se om den igen för den verkar vara en jättebra serie.

    SvaraRadera