måndag 18 april 2011

Nobuta wo Produce

Yo!!

Dagens inlägg tänkte jag skulle handla om änne en till av mina favorit serier :)

Serien heter "Nobuta wo Produce" eller "Producing Nobuta" och handlar om 3 skol ungdommar och deras vänskap.

Kiritani Shuuji är utan tvekan den populäraste pojken hans skola och han kommer överens med alla; från idioter till nördar till de som helt enkelt är konstiga. Hans liv verkar kanske perfekt, men för Shuuji är populariteten bara ett spel han spelar, det är lätt och bekvämt men det har inget värkligt värde för honom. Hans raka motsats och den enda person Shuuji inte tål och som han inte kan dölja sitt verkliga jag för, den hyperaktiva Kusano Akira; kunde inte bry sig mindre om att vara populär - något som verkar försvaga Shuuji.

När en mycket inåtvänd tjej vid namn Kotani Nobuko börjar i deras klass, slår sig Shuuji och Akira ihop till ett oväntat team och beslutar sig för att förvandla Nobuko till den populäraste tjejjen i skolan. De ger henne smeknamnet "Nobuta" och sakta knyts de 3 eleverna samman till de mest osannolika vänner som tillsammans börjar lära sig skillnaden mellan popularitet och att verkligen ha någon att alltid kunna räkna med i vått och tort! 

Roller:

Kiritani Shuuji - Kamenashi Kazuya (KAT-TUN)

Kusano Akira - Yamashita Tomohisa a.k.a. YamaPi (NEWS)

Kotani Nobuta - Horikita Maki


Bilder:

Akira - Kon Kon~



Nobuta!

Shuuji

Akira

Nobuta







Jag tror jag ska kolla om den här serien idag eller i alla fall snart! Jag kan också tillägga att det var den här serien som gjorde att jag föll för YamaPi. De var efter det som jag började lyssna på NEWS! Jag älskar hans karaktär "Akira" han har en så HIMLA härlig stil!!

Ah! Just de! Låten som spelar på min "Playlist" f.o.m. dagens inlägg och framöver en tid är seriens temalåt och är en duet med Kamenashi och YamaPi, första och enda gången! Deras "Tillfälliga" grupp hette "Shuuji to Akira"  

Här är första episode 1 med eng sub! (Man vet dock aldrig när de slutar funka!) För att se dem i högre kvalitet, klicka på videon för att gå till YouTube och ändra kvaliteten!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar