fredag 6 maj 2011

Bil! + "The Quiz Show"

Idag har jag varit å köpt min bil! En liten Fiat Panda! =D *yaay* Pappa kallar den en liten silvrig skolåda...inte såååå uppskattat men... Jag vet att han skojjar! (Han har till å med medgett att den ä skön att köra) hahaha *segrar kännsla*

Dagens bilköp kommer att firas med chips å dipp med älskade familjen! (Som för tillfället håller på å bråka...) *suck*

Men nu tror jag bestäm att jag ska skriva en snabb sammanfattning på ett Jdrama som heter "The Quiz Show" och som har Sakurai Sho i huvudrollen! (Allt medan den kääära familjen fortsätter sitt småbråk, och om de sluter fred snart så blir det "Cornelis"som jag å syrran har vart å hyrt!)

Meeen vidare till sammanfattningen!

The Quiz Show handlar om Kamiyama Satoru (Sakurai Sho) som är värd för ett frågesportsprogram där den tävlande försöker svara rätt på 7 frågor för att vinna 10 miljoner Yen (Ungeför 770'000 kr). Svarar han/hon rätt på 8 frågor får de EN önskan uppfylld av TVstationen.

Men det är inte vilket frågesports program som hellst. Till en början verkar frågorna vanliga och totalt ofarliga, men under showens gång börjar frågorna gå in på den tävlandes tidigare liv. Ett tidigare liv med en brottslig bakgrund.

Men det är inte bara showen som är konstig. MC Kimiyama har ett förflutet som är mystiskt och mörkt. Lika mysitskt som Sakurai's karaktärs mystiska relation med producenten Honma Toshio (Yokoyama Yuu) 



Sakurai Sho Som MC Kimiyama:




Yokoyama Yuu som Honma Toshio:


Sakurai & Yokoyama:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar