söndag 1 maj 2011

Prince of Tennis

Nu blir det ett premiärinlägg i kategorin Anime. Jag tittar om en serie just nu som har blivit en av mina favoriter. Det har inte blivit så mycket teckande japanska serier nu på slutet, eftersom jag varit så inne i Asiatiska draman å Asiatisk musik... för att inte nämna Arashi (^_^)

Serien jag tittar på är "Prince no Ohjisama" (Eller Prince of Tennis som den heter på Engelska) och handlar... som ni kanske redan har gissat.. om tennis. Jag skulle tro att de flesta tänker uuuungefär vad jag tänkte första gången jag hörde titeln. Jag var mycket skeptisk att jag skulle gilla den, och det tog mig lääääänge innan jag verkligen var på humör för att se klar hela serien (Jag tror jag började på den ett tiotal gånger!). Men när jag väl gav den en ärlig chans fann jag att jag ÄLSKADE den!

Jag tror en stor del i att jag äntligen gav den en chans var för att både mangans och animens tecknings stil är UR snygg (något som är mycket viktigt för att jag ska gilla den) och jag vet att man inte ska dömma boken efter omslaget, eller i det här fallet; att man inte ska dämma mangan/animen efter tecknings stilen. Men tyvärr så gör jag det. Det är därför som jag inte har gett animen/mangan "One Piece" en chans även fast den tydligen ä OTROLIGT populär. Jag har lovat mig själv att jag SKA ge den en chans nån gång, men än så länge har det inte funkat!

Så tillbaka till Animen. Anledningen till att jag skriver om Prince of Tennis anime och inte mangan är för att jag inte kommit igenom heela mangaserien än, men animen har jag sett hela ungefär två gånger och är just nu inne på den tredje gången (^_^)

Jag tänker inte skriva någon lång och utdragen historia om vad serien handlar om. Men det jag kan säga är att det är en berättelse om vänskap och laganda! Man får följa huvudpersonen Echizen Ryoma, ett underbarn i Tennis som kommer till Seishun Academy (en av de populäraste tennis skolorna i Japan). Där möter han 8 väldigt talangfulla elever och tillsammans kämpar de för att nå sitt mål; Att bli bäst i Japan!  

KARAKTÄRER:











Man får lära känna många fler personer under seriens gång, men de här 9 är de viktigaste!

Vill du kolla in första episoden kan du hitta det med Eng Sub HÄR

Vill du läsa mer om vad den handlar om kan du hitta det HÄR

BILDER:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar