fredag 28 december 2012

Struck By Lightning



Dagens inlägg är om en film som jag såg dagen innan julafton. 
Den heter Struck by Lightning och handlar om Carson Phillips som, efter att ha blivit träffad av blixten, berättar för oss om sitt liv och hur han utpressar sina klasskamrater till att skriva i hans litterära tidsskrift.
Tidningen försöker han skriva för att öka sina chanser att komma in på Northwestern University med drömmen att bli den yngsta redaktören för "The New Yorker". 

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av den här filmen. Jag kan ärligt säga att jag är en aning biased över den här filmen, då Chris Colfer inte bara spelar Carson i filmens huvudkaraktär, utan han skrev också manuset. Men den är VERKLIGEN bra. och jag tycker absolut att folk borde se den. 

Chris Colfer, som spelar min favorit karaktär i serien "Glee"; Kurt Hummel, visar med den här filmen att han är mer än kapabel till att spela en roll som är så... gay och... flamboyant (i brist på andra ord) som Kurt är. Jag tror att den här filmen kan hjälpa honom få större chanser till fler roller efter glee, som är mer varierande. 

Filmen är också fylld med en massa härlig sarkasm, ironi och en väldigt annorlunda humor som faktiskt passar mig som handen i handsken. Men trots detta är handlingen allvarlig och mörk, och jag kommer på mig själv flera gånger med tårar i ögonen som är på väg att svämma över. 

Trailer:



“Life comes at you fast. It runs through your body and tries to escape and be expressed in any way possible. It’s a lot like... lightning.”


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar