onsdag 26 december 2012

White Collar



Nån dag innan jul började jag titta på en serie som heter "White Collar"
anledningen till detta var för att jag läste en fanfiction, å karaktärerna i den hade ett marathon på den serien... så jag sökte på den för att ta reda på om den verkligen fanns.
Och de gjorde den. Jag fick se att det var Matt Bomer i huvudrollen, samma person som spelar Blaines bror Cooper i Glee, så ja tänkte jag skulle ge den en chans... högst 5 minuter in i serien var jag TOTALT fast
Jag älskar den där känslan som jag får när jag hittar en serie som jag fastnar fullkomligt för. Och de var precis den rätta tiden att jag hittade en ny. Sist detta hände var nog Merlin tror jag (iaf att jag föll så totalt för en serie) eller Doctor Who kanske var den senaste...lr?. 
(iaf)
Som sagt, det var precis rätt tid för mig att hitta nåt nytt, då Merlin hade sitt ALLRA sista episod på julafton 
*tar en tyst minut för en underbar serie som jag kommer sakna otroligt mycket*
*ugly sobbing in a corner*

Handling
White Collar är ett Amerikanskt kriminaldrama från 2011.
Efter flera år av katt- och råttalek lyckas FBI-agenten Peter Burke slutligen fånga sitt byte, den yrkeskriminelle bedragaren Neal Caffrey. Efter att ha placerats i ett högsäkerhetsfängelse lyckas Neal ändå rymma. Peter överlistar honom igen och inför hotet att återsändas till fängelset kommer Neal med ett utmanande förslag för att slippa undan en ny fängelsevistelse. Han erbjuder FBI sina tjänster och motvilligt inser Peter att den kunskap om den undre världen som Neal besitter inte kan hittas på rätt sida om lagen och godtar förslaget.

Trailer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar