torsdag 7 juli 2011

Beautiful World!

Mitt album har fått statusen "shipped" och är nu på väg mot Sverige! \o/ *banzai banzai* \o/ Om nån vecka har jag den i min hand! <3 För er som vill lyssna på albumet kan ni göra det i låt-listan här intill -->
Jag förundras fortfarande över att jag ÄLSKAR ALLA låtar på hela albumet!! Redan från första gången ja hörde dom!! Detta ä nog första gången det händer mig! Jag brukar ha 1 lr 2 favoriter, sen LÄR jag mig att gilla de andra... Men inte på detta album inte, nej här gillar jag dom ALLA med en gång!!
Albumet innehåller dessa låtar (+ låt information):

01 Rock this
Lyrics: 100+
Rap: Sakurai Sho
Composer: Dele Ladimeji/Paul Boddy
Arranger: Yoshioka Taku

02 まだ見ぬ世界へ (Mada Minu Sekai e)
[World that is yet to be seen]
Lyrics: Soluna
Rap: Sakurai Sho
Composer: RPP/iiiSAK
Arranger: iiiSAK/Yoshioka Taku

03 Love Rainbow
Lyrics: furaha/Octobar
Composer: iiiSAK/Dyce Taylor
Arranger: ha-j

04 Always
Lyrics: 100+
Composer: Dyce Taylor/Andreas Johansson
Arranger: youwhich

05 Shake it !(Vocal:Jun Matsumoto)
Lyrics: The Sendai Sepia
Arranger: Yoshioka Taku

06 虹のカケラ~no rain, no rainbow~
(Niji no Kakera ~no Rain no Rainbow~)
[Rainbow's fragments ~no Rain no Rainbow~]
Lyrics: Osami/Octobar
Composer: Carl Utbult/Chris Meyer/Taisho
Arranger: Ishizuka Tomoo

07 Dear Snow
Lyrics: Iori/ISHU
Composer: Ooshima Kousuke
Arranger: Miyano Yukiko/Yoshioka Taku

08 Hung up on(Vocal:Satoshi Ohno)
 rap: Sakurai Sho (yes Ohno solo has Sakurap)
Lyrics: Iori
Rap: Sakurai Sho
Composer/Arranger: Ooshima Kousuke

09 Joy
Lyrics: Ogawa Takashi/alt
Rap: Sakurai Sho
Composer: Duke Ashton/Sherrie Ashton
Arranger: Ishizuka Tomoo

10 どこにでもある唄。(doko ni demo aru uta)
(Vocal:Kazunari Ninomiya)
[Song that exists anywhere]
Lyrics/Composer: Ninomiya Kazunari
Arranger: ha-j/Ninomiya Kazunari

11 Negai
[wish]
Lyrics: furaha
Composer: iiiSAK/Dyce Taylor
Arranger: Miyano Yukiko/iiiSAK

12 Lotus
Lyrics: Soluna
Composer: iiiSAK/HYDRANT
Arranger: Hiroshi Sasaki/iiiSAK

13 「じゃなくて」 (janakute)  (Vocal:Masaki Aiba)
[That´s not it]
Lyrics: Iori/Soluna
Composer/Arranger: Ooshima Kousuke

14 Morning Light
Lyrics: UNITe/Soluna
Composer: Curly/Dr.Hardcastle
Arranger: Hiroshi Sasaki

15 To Be Free
Lyrics: Soluna
Composer: Samuel Waermo/Octobar
Arranger: Samuel Waermo/Yoshioka Taku

16 このままもっと (kono mama motto) (Vocal:Sho Sakurai)
[Keep going just like this]
Lyrics/Composer: 100+
Rap: Sakurai Sho
Arranger: Hisashi Nawata

17 果てない空 (Hatenai Sora)
[Endless Sky]
Lyrics/Composer: QQ
Arranger: ha-j

18 遠くまで (Toku made)
[Until at a distance]
Lyrics: Ogawa Takashi
Composer: Erik Lidbom/Dyce Taylor
Arranger: Hiroshi Sasaki

Den engelska översättningen på titlarna finns inom; "[......]"

1 kommentar:

  1. nawww, jag vill bara säga guuud så fin och underbar header du har gjort med Aiba Chan! fint medelande oxå.Det är ju bra att han mår bättre nu. jag minns min vän berättade för mig att han låg på sjukhus och jag bara EHHH? Jag twittrade att jag tänkte på honom trots att det var några timmar senare.

    SvaraRadera