onsdag 13 juli 2011

Freeter, ie wo kau

Nu har jag äntligen tittat klart hela Nino's se´naste serie; "Freeter, ie wo kau" [Freeters, Buy a House].
Och GUD va bra den va!! När jag äntligen bestämde mig för att nu SKA jag se den, och när jag tittat nån minut in i första episoden, var jag TOTALT fast i den!! Jag gillade varje minut, och kunde INTE sluta titta på den!!

Här kommer en snabb sammanfattning vad serien handlar om:
(Och som jag alltid säger BRYT era vanor och TESTA nåt nytt! Kanske ni hittar en ny värld av under, som jag gjorde! ^^ )

Serien handlar om Seiji Take (Ninomiya Kazunari) som slutar sitt jobb efter 3 månader. Med inga drömmar, inga besparningar och en dålig relation med sin familj (speciellt sin far) blir han en hikikomori*. Han tar några små "Part-time's" jobb då och då, men dét är ALDRIG nåt som han stannar längre på. Plötsligt drabbas hans mor av en svår depression, men vad är det egentligen som orsakar hennes sjukdom? Seiji hittar ett arbete på en byggarbetsplats, men likt alla andra ställen hav jobbat på, hatar han det från första stund. Men efter att han träffar Chiba Manami (Karina) börjar hans syn på saker förändras. Så genom den här serien får man följa Seiji och se hur han växer som person för varje dag som går. Han blir vän med sina medarbetare, och inser hur viktig hans familj är för honom. Han finner också ett mål i sitt liv; att  köpa ett hus åt sin mamma!

Om du vill vete om Seiji köper ett hus, varför hans mamma blev sjuk och om hon blir frisk igen, antar jag att du får kolla på serien! ^_^

*Hikikomori är en japansk term som beskriver unga människor som väljer att leva utan socialt liv och varken studera eller arbeta


BILDER:











1 kommentar:

  1. Jag har bara sett lite av den men nu måste jag bara se den. :)

    SvaraRadera