torsdag 19 januari 2012

Silenced/The Crucible

Silenced är en Sydkoreansk film som jag väntar på att någon underbar SubingTeam ska texta!
Undertiden som jag väntar så ska jag försöka knåpa ihop ett inlägg om vad denna film ska handla om.
Jag har inte sett filmen, så jag "lånar" en del utav sammanfattningen från den HÄR sidan.


Kang In-Ho (som spelas av Gong Yoo) är en ny anställd lärare på en skola för hörselskadade i den sydkoreanska staden Mujin. På väg till sitt nya jobb han blir inblandad i en mindre bilolycka, där han kör på ett rådjur (eller liknande) och får lov att ta sin bil till en lokal bilverkstad. Väl framme, blir hans redan havererade bil påkörd bakifrån av en kvinna vid namn Yoo-Jin (spelad av JungYu-Mi). Yoo-Jin är anställd på Mujin Human Rights Center.

När han börjar undervisa inser han sakta att allt inte står rätt till. Det finns en mörk hemlighet som ruvar inom skolans väggar, men vad?

Trailer:
En trailer med Eng Sub!

Skådespelare:

Gong Yoo - Kang In-Ho

Jung Yu-Mi - Seo Yoo-Jin

När man tittar på trailern inser man snabbt att det är en mörk film, med en väldigt djup handling... och när meningen: "Based on true events" dyker upp.... blir hela filmen ännu hemskare. Trailern ger mig en rysning, som en föraning om att detta kommer vara en otrolig film. Hemsk? Utan tvivel, men definitivt en som står HÖGST upp på min "Filmer att titta på" lista. 

Är det någon som vill sen den, så hör av er här så kan jag fixa en länk där ni kan titta på den när den kommit ut med engelsk text!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar